Түмэн өлзий буюу “Хас” тэмдгийн тухай

Хүн төрөлхтний сэтгэхүйн болон дэлхийн соёлын хөгжлийн түүхэнд буй болгож хэрэглэсээр ирсэн билэгдлийн дүрсүүд олон байдаг бөгөөд түүний нэг нь энэхүү “Хас” юм. Үүгээр хийсэн монголчуудын малын тамга олон бий.

Хас нь манай тооллоос олон зууны өмнө буй болгосон Энэтхэгийн ард түмний бүтээлийн нэгэн юм.

Түүнийг санскритаар Srivatsa буюу “Auspicions occean” хэмээн нэрлэдэг бөгөөд Хиндү шашинтнууд ВИШНҮ тэнгэрийн цээжин дээр байдаг тэмдэг хэмээдэг.

Буддистууд Бурхан ШАГЖАМУНИЙН хөлийн улан дээр байсан “Нарны хүрд” тэмдэг хэмээцгээдэг.

“…Эртний   Христос   шашинтнууд   Энэтхэгээс  авч хэрэглэхдээ хөлгүйгээр нь буюу 1  голын чагтыг аваад түүнийгээ латинаар CROSS гэж нэрлэсэн…” гэж Японы эрдэмтэн Шифү Т.Дикес Конкоружи бичсэн буй.

Түмэн өлзий буюу хас нь ердийн, тэгш өнцөгт хэлбэрээрээ хоёр төрөл байна. Энэ нь:

1. Тhe Svastika-With the Legs Turning widdershins.

2. The Suavastika-Wirh the Legs Turning deosil хэмээх хоёр дүрс юм.

3. Svastika – нь зүүн тийш эргэсэн хөлтэй

           2Явсан бүхнийг хураан цуглуулна.

4. Suavastika – баруун тийш эргэсэн хөлтэй.

             3 Ирсэн бүхнийг эрхэндээ авна.

 Өнгөрсөн, одоо, ирээдүй гурван цагт хүчирхэг байх, үзүүр бүгд нь дуусашгүй, түмэн настай, түмэн үед оршихын билэгдэл болно гэж доктор Харди “The ten theusand character” гэдэг номдоо дурьдсан.

Үүнийг Энэтхэгийн гүн ухаантнууд, Хятадын математикчид цаг тооллын бичигт томъёо болгон хэрэглэж ирсэн бол Монголчууд олон зууны туршид чимэх чимэглэх урлагт хэрэглэсээр иржээ. Японы буддистууд FO-HSIN -YIN буюу “Номын хүрдэн тамга” хэмээн нэрлэж ирсэн.

Солонгосчууд НАР БУРУУ эргэсэн дүрсээр нь өнгөрсөн цагийг, НАР ЗӨВ эргэсэн дүрсээр нь ИРЭЭДҮЙ цагийг төлөөлүүлэн тэмдэглэсээр иржээ. Мөн Монголчууд НАР МАНДАХ, ЖАРГАХ-ыг бөөгийн шашинтай байх үедээ тэмдэглэдэг байсан тухай зарим сударт дурьдсан буй.

 Энэхүү тэмдгийг хятад түргэн бичлэгт оруулахдаа VUAVSTIKA-г 4 SVASTIKA-г 5гэж тэмдэглэсэн ба Энэтхэгийн шаантаг үсэгт 6 ингэж тэмдэглзэд “Хурмаст тэнгэрийн аянга” хэмээгээд хамгийн хүчирхэг нь хэрж буусан аянга 7 гэж ингэж тэмдэглэсэн байдаг.

Үүний гоо сайхан урлагтай дүрс нь Төвдийн НАЦАГДОРЖ, ганцаар байх нь ОЧИР /BAUNRA/ юм хэмээн Японы эрдэмтэн Шифу Нагаваши Томио гуай “A study of the swastika symbol in ancient endia” гэдэг номдоо дурьджээ.

Үүнээс гадна Бөөгийн /Шаманизм/ ёсонд хоёр давхар дөрвөлжин дүрсээр хөлийг нь тасархай 8 тэмдэглэдэг бөгөөд үүнийгээ “орчлонгийн хүрдэн орой” буюу “ХӨДӨЛГӨӨН” гэсэн утгаар тайлбарлахаас гадна, нэг шулуун шугам нь 10 000 буюу бүх юмс ТООЛШГҮЙ… гээд нэг шулуунаа   9 ингэж товчлон тэмдэглэдэг байсан гэж 14-р зууны Төвдийн нэрт түүхч Ринчэнбал “Гэгээн хаадын түүх” номдоо тэмдэглэжээ.

 Мөн идэвхтэй хөдөлгөөн болох гүйж байгаа мэт дүрс нь:

  1. 10 Ялагдашгүй, хиртэшгүй шавхагдашгүй оюун ухааныг

  2. 11 Хүний биеийн хүчин чадлыг

  3. 12 Хөл нь салангид, нар буруу эргэсэн байвал НАРНЫ ТЭНГЭРИЙН ЭЛЧ буюу цаг хугацааг билэгдэнэ.

  4. 13 Нар зөв эргэсэн салангид хөлтэй бол ОХИН ТЭНГЭР буюу сарны элчийг билэгдэнэ. Энэ хоёр нь “муу бүхнийг зайлуулагч, сайн бүхнийг урин залагч” гэсэн утгыг илэрхийлдэг гэж үздэг байх юм.

Миний бие Монголчуудын номын тэмдгийг /Экслибрис/ 1973 оноос хойш цуглуулан судалж байгаа бөгөөд энэ нь нэгэн хүний, нэгэн үеийн ажил биш юм.

Яагаад вэ гэвэл, Монгол овог, Монголчууд нэн эрт цагаас эхлэн овгууд, өрх гэр болгон овгийн тамга малын тамга, бичгийн хүмүүс нь номын тэмдэг /тийз/-тэй байж, түүнийгээ ялангуяа социализмын үеийн албан байгууллагын албан хаагчид, ялангуяа нярав нар түлхүүрийнхээ оосорноос “Лацны тэмдэг” гээд зүүчихсэн байдаг байлаа. Тэд түүнийгээ өөрөө л миний ном, миний тэмдэг гэж шкаф, ширээ, складаа лацдаж байсан болохоос бус нарийн учрыг нь мэддэггүй, хэн хэрэглэж байсныг ч мэдэхгүй, тэр нь угтаа “Монголчуудын номын тэмдэг” юм гэдгийг мэддэггүй явдаг байсныг бүгд гадарлах байх аа. Мөн айл өрх болгон гэрээ эргэдэг, жилдээ нэг “тоослуулдаг” Алтангэрэл, Сундуй, Жадамба хэмээх их хөлгөн судруудтай байсан байна. Тэдгээр номуудад мөн л хэн нэгний хөдөлшгүй хөрөнгө, тэр бичсэн, бүтээсэн, тэр залсан гэсэн тэмдэг нь болох хувийн тийз /экслибрис/ дараастай байсан.

Үүний учир энэ өгүүллийг нэлээд хэдэн жилийн өмнө англи хэлээр гадаадад хэвлэгдсэн “Монголчуудын номын тэмдэг” гэдэг өгүүлэлдээ нэмэр болгон дагалдуулж байгаа юм.

49 “Түмэн өлзий буюу “Хас” тэмдгийн тухай

  1. Pingback: Laser Hair Removal NYC

  2. Pingback: DMPK Services

  3. Pingback: Event Management Company in Hyderabad for Companies

  4. Pingback: dlan adapter

  5. Pingback: Berita Judi Bola

  6. Pingback: Bolide

  7. Pingback: Wedding Planning Companies in Hyderabad

  8. Pingback: hair bundles

  9. Pingback: Iraq coehuman

  10. Pingback: event management company in Hyderabad city

  11. Pingback: warehouse for sale

  12. Pingback: 网站

  13. Pingback: CPNS 2018 Kota Singkawang

  14. Pingback: 움짤

  15. Pingback: Java Tutorial

  16. Pingback: standard vs olympic weights

  17. Pingback: diyala+ sciences

  18. Pingback: sbobet 333com

  19. Pingback: agen idnplay

  20. Pingback: kids porn

  21. Pingback: top kiwi casino sites

  22. Pingback: best place to second hand mobile phone

  23. Pingback: try this website

  24. Pingback: 토토사이트 추천

  25. Pingback: Jamb

  26. Pingback: child porn

  27. Pingback: comprar esteróides

  28. Pingback: Emma

  29. Pingback: home gym mirrors

  30. Pingback: Free Teen Chat Rooms

  31. Pingback: emergency wisdom tooth extraction

  32. Pingback: Removethatjunk.com

  33. Pingback: vtuber.wik1.net

  34. Pingback: PK Studies in rodents

  35. Pingback: GVK bio sciences nacharam

  36. Pingback: uniccshop login

  37. Pingback: gvk bio sciences company information

  38. Pingback: Gvk Bio

  39. Pingback: New Pokies & the best offers for online casinos in NZ

  40. Pingback: GVK bio sciences news updates

  41. Pingback: mikrozraszacze

  42. Pingback: International Mover

  43. Pingback: drewno kominkowe konstancin jeziorna

  44. Pingback: GVK bio sciences nacharam

  45. Pingback: Gvk bio

  46. Pingback: purchase order software online

  47. Pingback: GVK BIO

  48. Pingback: pharmacodynamic models

  49. Pingback: 2019

Leave a Reply